Martinus Zotteklep zet elk klaslokaal op zijn kop. Zotteklep is een ware kindervriend. Hij jongleert met ballen en kegels en als hij de kans heeft speelt hij met vuur. Voor entertainment en een lach Zotteklep is uw Nar.

Tijdens de les vertelt Martinus op een spontane manier over vermaak en vertier in de Middeleeuwen. Wat deden de burgers tijdens de jaarmarkt, wat was de rol van de nar aan het hof van de koning en welke grappen werden er verteld in de Middeleeuwen allemaal vragen die beantwoord worden in het klaslokaal.

Martinus geeft een andere kijk op het leven in de Middeleeuwen. Het is spontaan en kinderen leren van alles over de Middeleeuwen zonder dat ze het door hebben.

Martinus kan als dagafsluiting een spectaculaire vuuract leveren. Hierdoor gaat iedereen vol verwondering en verbazing maar vooral met een lach terug naar huis. Een ervaring waar nog jaren over nagepraat wordt.

Een ridder en een nar op school
Uiteraard is een bezoek van Martinus te combineren met een ridder. Hierdoor is het programma voor de leerlingen nog uitgebreider.
Kijk hiervoor op de pagina Scholenbezoek.