Fantastisch hoe er rekening wordt gehouden met de leeftijden van de groepen die naar de voorstelling kijken. Goede afwisseling van grapjes en informatie.
Het programma is leuk en leerzaam van de kleuters t/m groep 8.
PCB DE Ark  Almere

U maakte de Middeleeuwen spannend en levendig. De kinderen werden nieuwsgierig van een ridder bij de deur. Het was ook goed om te horen dat die tijd niet alleen maar leuk en spannend was!
Paulus School  Castricum
In één zin, ik zal het proberen: We hebben een fantastische dag gehad en waanden ons
midden in de Middeleeuwen, we hebben allen groot en klein GENOTEN.
Dr. E.A. Borgerschool  Joure.

Het was een zeer leerzame les die de leerlingen erg aansprak.
Omdat onze kinderen een laag IQ hebben is een beeldende les zoals gegeven erg goed, en het blijft dan hangen. Toevallig hebben we er vandaag in de klas nog over gesproken.

Ik vond het een moeilijke opdracht om wat jullie op onze school hebben neergezet om dit in een enkele regel te verwoorden. Het was een fantastische dag. Zowel de leerkrachten als de leerlingen hebben er van genoten.Heeeel veeel succes het volgende seizoen. En wie weet kunnen we in de toekomst jullie nog eens uitnodigen. Wilt u weten wat Herrie Derrie is, nodig dan de Ridders van de IJssel uit. Wilt u weten welke belangrijke rol de moeders van de ridders hadden in de Middeleeuwen? Nodig dan de Ridders van de IJssel uit. Wilt u een echt riddergevecht zien om de hand van de jonkvrouw???? Nodig dan de Ridders van de IJssel uit. Wilt u……………….

Ridders van de IJssel is een echte aanrader. Het programma is voor alle leeftijden geschikt. Zij passen moeiteloos hun verhaal aan. Bij de onderbouwgroepen komt een heuse  koning en koningin.(gekozen uit de kinderen) Er wordt op een vrolijke manier verteld wat er allemaal gebeurd in de Middeleeuwen. Bij de bovenbouwgroepen wordt meer ingegaan op detail en de achtergrond van de Middeleeuwen.  Bij alle groepen is er heel veel materiaal te bekijken en de kinderen mogen het echt uit proberen en aan passen. En dan aan het eind van de dag een heus ridder toernooi om de hand van een schone jonkvrouw. Kortom een echte aanrader want u gaat met uw leerlingen terug naar de Middeleeuwen. En weet u wat zo prettig is met deze ridders van de IJssel……………….. u kunt met hen in gesprek gaan en zij willen al uw wensen vervullen zodat uw een fantastische dag beleeft.
CBS De Driemaster. Hasselt